Stílusos megjelenés vállalkozóként
“Már megint miről posztoljak? És azt hogy csináljam meg? Milyen képet keressek hozzá? Ne sablon legyen, oké, de nem tudok jó fotókat készíteni, amúgy sincs jó fénykép arcom. Elég, ha lefotózom a kutyám? – Az állatokat egyébként is szeretik az emberek.”
“Na jó, rajta leszek a képen, na de mit vegyek fel? Órákig készülődjek miatta? Mire beállítok mindent, meg megcsinálom a sminkem, szettem, frizurám, addigra lemegy a nap és nem dolgoztam semmit. Ráadásul engem nem szeret a kamera, mi van ha vehetem újra? Holnap megint kezdjem az egészet elölről?”
“Nem tudok sminkelni. Nincs is időm megtanulni, mert azt be is kell gyakorolni, hogy kamerában is kinézzek valahogy. Ugyan ez van a hajammal is. Most akkor fizessem a sminkest, fodrászt? Az egy kisebb vagyon egy fotóért, vagy videóért??”
Nem tudok jó fotókat csinálni, ez is egy külön szakma. Most akkor mi lesz? Fizessem a videóst is? De még ki sem tudom termelni az árát.”
Nincs bevételem, de szeretném magamat reklámozni. Hogyan?
Nincs annyi pénzem, hogy videóst fogadjak aki heti egyszer tartalmat gyárt velem. Nekem kell megtanulni. De az egy újabb szakma? … Ó te jó ég ☹
Ismerősek ezek a gondolatok?
Jó hírem van, hiszen nem kell sokat tanulni. Csupán vállalkozói gondolkodás – vagyis tervezés, stratégia és egy kis gyakorlás szükséges. Te is meg tudod csinálni, ha pontosan tudod, mit kell csinálnod.
Itt van pár lépés ahhoz, hogy könnyebb legyen számodra ez az egész, és ne úgy gondolj a posztolásra, mint valami szükséges rossz. Ha ezt elolvasod, betartod, akkor rájössz, hogy gyerekjáték az egész.
1. Lépés - Célcsoport ismeret
Posztolni szeretnél, szóval biztosan van némi fogalmad a marketingről. Így biztos hallottál már arról is, hogy mi az a célcsoport.
Valóban, ezt nem tudod kihagyni. Szóval ismerd meg őket. Tudd meg, kinek szeretnél eladni, így majd nekik kell kommunikálni.
Tudd meg azt is, hol vannak, beszélgess velük sokat, tudd, meg miben tudsz nekik EGYEDÜL TE segíteni.
2. Lépés - Önismeret
Tudd, hogy Te ki vagy, hogy tudsz nekik a legkönnyebben kommunikálni.
Mi az, ami Neked nem egy nehéz, hanem ami könnyű, ami tényleg Te vagy.
Teljesen mindegy, hogy videó, blogcikk, FB csoport, Instagram képek, videók, vagy bármi, a lényeg hogy ők ott legyenek, és Te könnyedén kommunikálj feléjük.
3. Lépés - Probléma ismeret
Tudd meg, mi a célcsoportod problémája. Erre kell megalkotni egy ellenállhatatlan ajánlatot. Legyen ez egy csomag, egy szolgáltatás vagy egy termék, teljesen mindegy, a lényeg, hogy ezt kizárólag Nálad lehessen megkapni, így Te fogsz nekik kelleni.
Legyen meg az az érzés, az az üzenet, amit át szeretnél nekik adni. Gondold végig, milyen érzelmeket szeretnél belőlük kiváltani? – Ezt tudod megtervezni a színekkel, a design-nal, a sminkeddel, a hajaddal, a szetteddel.
Ha meglátnak, akkor kialakul egy érzés bennük. Mit szeretnél, mit érezzenek, amikor meglátnak?
4. Lépés - Kommunikáció felépítése
Amikor ezek összeálltak, akkor az ajánlathoz építsd fel kizárólag nekik a kommunikációdat. Minden oldalról mutasd be magad, ezzel együtt a márkád és azt, hogy miben vagy egyedi.
Így már meg is tudod tervezni a folyamatos kommunikációdat.
Ha megvan az üzenet, megvan hogy kihez kell beszélni, hogy miről kell beszélni, már csak a posztokat kell kitenni és kész is vagy.
Ugye, hogy nem is olyan nehéz?
Nézd meg, Bettinek milyen képeket készítettünk
Betti pedikűrös. Nagyon nagy álma volt, hogy egyszer valaki megnézze az ő színtípusát és készítsen neki egy sminket és frizurát, valamint pár fotót a Social Media felületeire. Kíváncsi volt, mi áll jól neki, nem csak színekben, hanem fazonban is. Szerette volna, ha valaki segít neki a vásárlások idejét is lerövidíteni ezekkel a tanácsokkal.
Színtanácsadás, alkatelemzés után közösen készítettük el a sminket, frizurát. Elláttam tanácsokkal úgy, hogy most már
- Betti pontosan tudja, ha videót vagy fotót szeretne készíteni, milyen színeket, milyen szetteket vegyen ki a szekrényéből, nem kell gondolkodnia.
- Betti már pontosan tudja, hogy készítse el a frizuráját, sminkjét, ha szeretne egy fotót a Social Media felületeire.
- Betti tudja, mit szeretne üzenni a célcsoportjának, pontosan tudja, miről, hogyan tud feléjük kommunikálni.
Betti már tudja, mit kell tennie.
Tudd meg Te is, mennyire egyszerű így vállalkozóként. Foglalj hozzám időpontot és beszélgessünk.